Bilgisaymaz® Online Oyunlar,Okul,Spor,Haberler
Lütfen Giriş Yap veya Kayıt Ol
Bilgisaymaz® Online Oyunlar,Okul,Spor,Haberler
Lütfen Giriş Yap veya Kayıt Ol
Bilgisaymaz® Online Oyunlar,Okul,Spor,Haberler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bilgisaymaz® Online Oyunlar,Okul,Spor,Haberler


 
AnasayfaLatest imagesGiriş yapKayıt Ol
Alttaki "Beğen" tuşuna basarak Facebook sayfamızı beğenirseniz sevinirim.

 

 Apaşlar Biyografisi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
iceman001
Özel Üye
Özel Üye
iceman001


Apaşlar Biyografisi Aost10
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 773
Rep Puanı Rep Puanı : 4
Nerden Nerden : osmaniye
Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : YOK
Yaş Yaş : 26
Apaşlar Biyografisi Alt10

Apaşlar Biyografisi Empty
MesajKonu: Apaşlar Biyografisi   Apaşlar Biyografisi EmptySalı Eyl. 07, 2010 9:05 am

"Yaptıkları müziğin kalitesi ve sahne şovları ile Apaşlar, şüphesiz 60’lı yılların en sağlam Türk Rock gruplarından birisiydi.

Türk Rock müziğinin serseri grubu Apaşlar’ın temeli 1956 yılında gitarist Mehmet Soyarslan, gitarist Yalçınkaya Tümay ve basçı Nedim Demirelli tarafından Şen Gençler ismi altında atıldı. Bu kadro ile tamamen amatörce çalışmalarla uğraşan grup 1960’a kadar aynı kadroyla çalışmalarını devam ettirdikten sonra gruba dahil olan davulcu Batur Pere ve Piyanist İlker Dalyan’ın da katılımıyla gitarları elektrifiye edip belirli günlerde Caddebostan Gazinosu ve Kervansaray Klüp gibi yerlerde rock’n’roll çalmaya başladılar. 1961 senesine doğru bazı elemanların gruptan ayrılması ile birlikte Kuartet-X grubu ile birleşen Şen Gençler, Kuartet-X’ten davulcu Leon Habib, bas gitarist Suat Matalon ve piyanist Ceki Kovo; Şen Gençler’den gitarist Mehmet Soyarslan, gitarist Yalçınkaya Tümay ve solist Sadık Bütünley kadrosuyla Apaşlar ismi altında ilk defa sahne almaya başladılar. Grubun adı dönemin ünlü grubu Shadows’un Apache isimli çalışmasından geliyordu. Grubun elemanlarından özellikle Mehmet Soyarslan’ın Shadows’a olan hayranlığı ve etkilenimi, ileride varlığını 1967 ve 1968 yıllarında kendi imzasını taşıyan enstrümantal parçalarda da gösterecekti.

1961 yılında katıldıkları Amatör Orkestralar Yarışması’nda Barış Manço ve Harmoniler’in ardından ikinci olan grup, 1963 yılında Mehmet Soyarslan’ın Almanya’ya yüksek öğrenim görmeye gitmesiyle 1966 yılına kadar Yalçınkaya Tümay’ın liderliğinde muhtelif kadrolarla devam etti. Soyarslan Almanya’dan döndükten sonra kadrosunu “daha özgün olma” ilkesi altında tekrar sağlamlaştıran grup, 1967 Subat’ında Cem Karaca ile tanıştı ve, vokalde Cem Karaca, davulda Timur Fildişi, basta Ahmet Tuzcuoğlu, gitarlarda Yalçınkaya Tümay ve Mehmet Soyarslan kadrosuyla Cem Karaca ve Apaşlar ilk kez kurulmuş oldu.Bu kadronun profesyonel müzik hayatına ciddi anlamda ilk adımı 1967 Altın Mikrofon yarışması ile oldu. Emrah isimli çalışmasıyla Mavi Çocuklar’ın ardından ikinci olan grup, bu vesileyle hem ilk 45’liğini çıkardı hem de yarışma sonucu çıktığı Anadolu turnesi sayesinde ülke çapında yavaş yavaş tanınmaya başlandı.

Türkofon plak şirketiyle anlaşan grup, Almanya’da Ariola plak stüdyolarında Asöcal’ın kiraladığı Ferdy Klein Orkestrası eşliğinde 67’nin sonlarından beri yapmayı planladıkları parçaları seslendirdi ve bu parçalar, bir bölümü Almanya’da da yayınlanmak üzere 45’likler halinde Türkiye’de piyasaya sürüldü.

1968 yazında Yalçınkaya Tümay askere gitmek üzere gruptan ayrıldı ve yine bu sıralarda grup, bas gitara Seyhan Karabay’ın geçmesiyle gitarda Mehmet Soyarslan, vokalde Cem Karaca, basta Seyhan Karabay ve davulda Leon Habib kadrosuyla dağılmadan önceki en son kadrosunu oluşturmuş oldu. Bu kadroyla da kalitesini düşürmeden konser ve stüdyo çalışmalarına devam eden grup, özellikle Almanya döneminde kaydettiği “Resimdeki Gözyaşları” ile yurt çapında iyi bir ün sağlamış, başarılı konser ve iyi satan 45’likleriyle Türk müzik piyasasında kendisine önemli bir yer edinmişti.

Bu sıralarda sol politika ile çok daha yakından ilgilenmeye başlayan Cem Karaca’nın bu görüşlerini yavaş yavaş sahneye taşıma isteği, grubun diğer beyni Mehmet Soyarslan’a çok ters geliyordu. Cem Karaca’nın kafasında daha doğulu bir kimlikle müzik yapma düşüncesi yatıyordu. Soyarslan doğu müziğine de en az batı müziği kadar açık bir insandı fakat Karaca’nın politik görüşleri, aralarında çok ciddi tartışmalara yol açıyordu. Bu tartışmalar grubu bir yerden sonra dağılmanın eşiğine getirmişti ki, 1969 yılında grubun Konya Ereğlisi’nde verdiği bir konser esnasında Karaca ve Soyarslan arasında yaşanan tatsız bir olay grubun dağılmasını körükledi.

Dönemin müzik dergi ve mecmualarında uzun süre konuşulan bu olayda iki müzisyen de birbirlerine bol miktarda göndermelerde bulunuyorlardı. Bir yandan Karaca Soyarslan’a “Batı hayranı, egoist”, “Sırtını şehrin elektrik cereyanına kaptırmış gitarist” tanımlamalarını yaparken Soyarslan da bu tanımlamalara “Egositlikle itham ediliyorum. Sanatçı egosuz olmaz, egosuz sanatçı kendisini ortaya çıkaracak gücü bulamaz.” şeklinde karşılık veriyordu. Bu konuya Gökhan Aya’nın kitabında şöyle değinilmiş:

“...Görülüyor ki iki tarafın birbirine sarf ettiği bu sözler incir çekirdeğini doldurmayacak bahaneden laflar. Bu ayrılığın asıl sebepleri Soyarslan ile Karaca arasındaki (başta politik olmak üzere) genel fikir ayrılıkları ve “bir ipte iki cambaz oynamaz” sözünün belirttiği grubun çift liderli konumuydu...”

Sonuçta bu iki müzisyen arasında süren bu karşılıklı atışmalar bir süre sonra grubun dağılmasına sebep oldu ve Apaşlar efsanesi 31 Ocak 1970 tarihinde plak şirketi ile olan sözleşmelerinin bitmesiyle sona erdi."
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Apaşlar Biyografisi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» H.i.m. Biyografisi
» M.y.s.t. Biyografisi
» Can Biyografisi
» Ac/Dc Biyografisi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bilgisaymaz® Online Oyunlar,Okul,Spor,Haberler  :: Her Telden :: Biyografiler :: Müzisyenler-
Buraya geçin: